donderdag 10 april 2014

Essence pigments

Hallo dames, 

Bij de vorige collectie wisseling gingen de essence pigments eruit. Keer op keer stond ik op het punt ze te kopen, maar telkens deed ik het niet. Niet omdat ik ze niet mooi vond maar meer uit angst dat ik ze nooit zou gebruiken. Toen ze uit het assortiment gingen en alle pigments €1 waren kon ik de verleiding niet weerstaan en kocht ik 8 kleurtjes. Zonder er eigenlijk echt bij stil te staan gebruik ik ze inmiddels elke dag, en vond ik het ondanks dat ze uit het assortiment tijd om er een review over te schrijven. Pigments zijn bij vrijwel alle merken te koop zoals Mac, EBay, illemasqua enz.

Ik heb dus 8 kleurtjes uit de essence collectie in diverse kleurtjes. Van koraal tot groen en van rood tot blauw.
Pigments zitten in vrijwel alle makeup verwerkt in elke oogschaduw, lipstick en blush. Alleen zitten in deze producten vaak kleine hoeveelheden waardoor ze niet altijd het WAAUUWWW effect geven. Pigments geven echter wel dit effect en zijn echt enorm gepigmenteerd, helaas zijn pigments wel in losse vorm en word het iets sneller een kliederboel en zijn ze lastig te verwijderen en blenden. Zorg dus voor een goede basis/primer onder het oppervlak waar je je pigment aanbrengt anders word het een avondje schrobben onder de douche en dit is ook niet al te goed voor je huid natuurlijk.
De pigments zitten in een doosje met een draaideksel op sommige zit boven het strooikapje nog een extra strooikapje met sluiting zodat er niet vanalles uitkomt tijdens het opentrekken van je te mooie makeup lade!
02 smell the caramel
06 star dust
06 WOW! Its orange!
08 cop&copper
13 paparedzzi
14 Strawberry smoothie
18 little mermaid
19 Kiss the frog
De swatches 

En dan wat inspiratie wat je met pigments kan maken:
1. Breng een transparante lipgloss aan ik het Essence 02 Romance gebruikt deze Gloss heeft een roze ondertoon waardoor mijn kleur dadelijk een beetje paars uitvalt.
(Hier tussendoor de swatch van de pigment en de Gloss door elkaar)
2. Ik heb de kleur 13 paparedzzi met een deppende beweging op mijn lippen aangebracht. Ik vind de kleur heel mooi, en deze substantie blijft enorm lang zitten doordat de pigments als het ware een beetje in je lippen trekken

Ik hoop dat ik jullie een beetje warm heb kunnen laten lopen voor pigments.

Heb jij al pigments en wat doe jij er mee?

X Lieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten