dinsdag 1 april 2014

L'Oréal Mat' Magique 01

Hallo dames,

Vandaag een review over een nieuwe foundation die ik tijdens mijn wekelijkse rondje door de stad bij de Big Bazar kocht. Mijn Hema BB cream was zo goed als op en eigenlijk was ik wel opzoek naar iets nieuws. Ik probeer graag nieuwe dingen maar eigenlijk kom ik altijd terug bij de Hema BB cream, maar eens in de zoveel tijd zit er wel een bijzonder product bij zoals deze!
De verpakking is matt crèmekleurig en heeft paarse/roze details. De matte verpakking verwijst naar de matte luchtige mousse achtige substantie en de paars/roze details verwijzen weer meer naar het vrouwelijke. Er zijn volgens mij 5/6 verschillende kleuren die vooral op de lichtere huidjes zijn gericht. Kleur 5 is voor de iets meer getinte dame. De foudation breng ik het liefste aan met mijn Ebelin stippling brush die op de foto  erbij ligt. Deze kocht ik in Aken bij de DM en sinds ik hem heb heb ik geen dag meer zonder gedaan. Mijn Hema foundation kwast of mijn Beautyblender kunnen er niet tegenop, fantastisch!
Zoals ik al zei is het een luchtige mousse achtige substantie die fijn aanbrengt en een luchtig gevoel geeft op je gezicht. Je hebt niet het idee dat je een hele dikke, zware foundation op hebt. Na het aanbrengen komt het zogenaamde "velvet effect" tot zijn recht en voelen je wangetjes als een babyhuidje, als 'velvet' dus! De kleur is voor mij ook echt perfect.
Ik draag vooral foundation om mijn bolle rode wangen een beetje te camoufleren. Mijn wangen zijn echt extreem rood, en dit heb ik al sinds mijn geboorte. Dus als een foundation dit wegkrijgt is hij voor mij perfect, want tot nu toe heb ik nog geen enkele gevonden die dit heeft gedaan op mijn Hema BB cream die overigens super dekt voor een BB cream! Maar van een foundation verwacht ik is altijd meer omdat die over het algemeen beter dekken dan een BB of CC cream.
En dan met de foundation. Okee niet alle roodheid is weg maar toch wel voor een groot deel en dit is voor mij echt uniek! Hij dekt mega goed en dat voor een dun laagje ik ben helemaal tevreden. Dikke prima! Laten we de voor en na nog even langs elkaar zetten om het grote verschil duidelijk te maken. 
Vooral mijn linker wang is altijd heel rood in vergelijking met mijn rechter maar deze foundation werkt het echt mooi weg. En nog een voordeel, hij is matt dus een poeder is niet perse nodig al raad ik dit wel aan voor een longlasting effect.
Mijn rechterhand viel eigenlijk op de dag van foto's maken best wel mee met roodheid maar de roodheid die er was is toch wel mooi weg. Nouja weg, niet meer opvallend.

Ik ben zeer tevreden over deze foundaition. Door substantie, de kleur, de longlasting, de matt finish en nog een aantal andere zaken. Loreal zegt dat deze foundation 12h blijft zitten, hiervan ben ik nog niet helemaal overtuigd maar dat is het enige! Ik kocht deze foundation voor €5,99 bij de Big Bazar.

X Lieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten